2007/08/01

Resa till Rom och Kreta

Först av allt en rapport om hosteländet: Rina, Big och Kelly börjar bli bättre i hostan, men nu har stackars lilla Inka startat. Hon verkar lite mer medtagen än de andra. Det kanske beror på att hon är yngre. Hoppas det inte blir för bedrövligt för henne!





Nu är min Romguide klar!! Dessutom har jag lyckats få till en liten guide om Kreta.

Karl har gjort bägge dessa sidor åt mig och gjort det riktigt bra tycker jag. Tack så mycket!








När jag for till Rom ville jag verkligen lära mig mycket om staden och därför hade jag också mycket att skriva i guiden om Rom. Jag hade också väldigt många bilder att välja mellan.
Kretaguiden är lite magrare, men det kändes i alla fall roligt att göra en sådan guide.


Kika gärna in på sidorna, för nu finns de i cyberrymden: Rom och Kreta.


Jag delar ut tidningen den här veckan, för nu har det ordinarie tidningsbudet insjuknat. I morse när jag kom till OK i Husum för att hämta upp tidningarna för att börja arbeta, var det ett väldigt galej där. Ett gäng ungdomar hade samlats vid mina tidningsbuntar och rivit sönder en del tidningar och eldat upp några! Jag fick kryssa omkring mellan ungdomarna och försöka rädda det som räddas kunde. En tjej satt på ett antal ex, det var kanske varmt och gott för stjärten!
Jag lyckades i alla fall samla in så pass att de flesta fick en tidning att läsa till morgonkaffet, även om en del var lite trasiga, skrynkliga och svedda.
Det är synd, tycker jag, när ungdomarna skall förstöra! Lite busig kan man ju vara, men det är inte roligt när det går ut över oss, som verkligen bara vill göra ett gott jobb.

När det gäller mördarsnigeln har jag sett ett nytt tips: De skall vara fantastiska som kräftagn. Kräftorna verkar vara mycket förtjusta i dessa läckerheter. Det kan kanske vara bra att veta nu när det snart är kräftfångartider.

Jag läste i DN (den var inte uppbränd) att fågelskådaråret är på väg mot rekord. Hela 369 godkända fågelarter har registrerats i Sverige i år! Förra året vid samma tid hade man bara sett 344 stycken. Så himla kul. Det var tydligen rätt år för mig att börja intressera mig för fåglar!

Inga kommentarer: