2008/02/08

Bordercolliesidan

Nu är jag lite sent ute, men jag har avvaktat för att se om det kunde komma lite snö. Det är isigt och besvärligt i träningshagen och där det är snö är det vass skare. Hundarna kan skada tassarna och fåren kan ramla på isen. Därför är träningen inställd i morgon.
Under tiden ni väntar på att få komma igång och träna igen kan ni studera en ny sida jag gjort: Bordercolliesidan.
När Magnus var hemma under julen satt han och lekte med mina foton på valparna. Han gjorde en så väldigt fin bild med valpar som hänger över texten "Border Collie". När jag såg den bilden ville jag göra en Bordercolliesida med bilden som header. Jag har jobbat väldeliga med att försöka förklara hur man tränar en vallhund. Det är inte lätt att beskriva det i ord och jag vore tacksam om ni noga tänker igenom vad jag skrivit. Om det är något som är direkt felaktigt, eller något som ni inte tycker är bra så vore jag mycket tacksam om ni hör av er till mig. Är det något ni tycker fattas är jag tacksam för upplysning och tips om det också.
Jag har inte skrivit allt själv. Dan och Paula har lånat en del text till mig och Nina har skrivit det som står under fliken tävlingar. Hon håller nu på med text om IK1 och IK2 och det är jag mycket tacksam för eftersom jag är ringrostig vad det gäller tävlingar nuförtiden. Lillemor håller på med en text om Working Kelpie som kommer in på sidan snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Border collie sidan ser bra ut.Jag tror att det behövs en sådan sida då border hamnar lite överallt. Jag har ju Mirja som psyk fall att visa på. Fast hon är snäll nu men absolut förstörd som vallhund. Den som köpt henne skulle bums ha en "Turbohund"./ Iris

Anna Jonsson sa...

Ja, visst känns det väldigt viktigt att en köpare av en Border Collie eller Working Kelpie är helt införstådd med vad han/hon köper.