2008/07/11

Skottland

Bernt Åström åkte på en resa till Skottland i början av sommaren och kom hem med mängder av underbara bilder. Landet är verkligen vackert och jag börjar fundera på att ta en tripp dit. Bernt skickade mig några bilder, så här kan ni se:


Det är verkligen ett fantastiskt landskap. Man ser att här har djuren gått och betat. Tänk så härligt det skulle vara att skicka en hund att hämta får här! Bernt besökte en man som heter Neil Ross. Han är ansedd som en av Skottlands skickligaste fårhundsdressörer. Det var nog ett intressant besök, för då visningen skulle starta bad Neil en hund hämta 10 tackor utan lamm! Hunden stack iväg och kom tillbaka med en grupp tackor. Ingen av dem hade lamm. Det låter helt otroligt!

Här ser vi Neil med ett antal av hans hundar. Han använder 15-20 hundar i sitt dagliga arbete. Det måste ha varit en underbar resa och ett fantastiskt besök hos Neil. Vad avundsjuk jag blir.

När jag delade ut tidningen i morse såg jag en mycket stor fågel sittande på en klippa vid havsbandet. Den var nästan så stor som en Trana, men inte lika hög på benen. Den var helt svart/grå och hade lång hals (nästan lika lång som tranans). När den snabbt flög iväg såg jag att halsen var krökt. Något annat hann jag inte se. Ni som kan något om fåglar kanske kan hjälpa mig. Kan det ha varit en Storskarv? Finns de här?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt,, Du har fått något i min blogg.
www.viattskennel.se
Kram Nina