2007/02/10

Lördagsträning

Idag har vi tränat igen, som vi brukar
göra på lördagar. Nog för att jag tyckte
att det var lite småkallt, men det är
ju tur att man har en sån frisksportar-
hobby för man är ute i alla väder och
får mycket friskt luft!
Bodil Johansson kom för att träna sina
hundar och för att hjälpa oss med
våra, som hon alltid gör. Det är vi
mycket tacksamma för.
Bodils Rip tyckte det var mycket roligt
han också!


Håkan Hägglund hälsade också på. Det
är alltid lika trevligt. Håkan delar så
gärna med sig av sin kunskaper i
vallhundstränandets konst. Tack
för det!
Håkans kennel heter "Böstabyns". Gå gärna
in på hans hemsida och se alla fina bilder på
hans och andras vallhundar.
Håkan hade med sig sitt nyförvärv Kelpien
Atlas. Atlas börjar gå riktigt bra och har en
otrolig förmåga att hålla sig lugn i
stressande situationer.
Vad månde bliva!

Bernt och hans Bill kompar så bra ihop. Det syns
att Bill tänker "säg vad du vill att jag skall göra
husse, så gör jag det". Bill har utvecklats till en
mycket duktig vallhund under Bernts träning
och jag hoppas vi skall få se Bill på ett lokalprov
i sommar.
I vilket fall som helst så är Bill mycket duktig
på att hjälpa Bernt med fåren på Bernts gård.



Tarmo Laine är en mycket flitig hundtränare.
Det är så roligt för mig att se hur bra han
tränar Nero (som kommer från vår kennel).
Det skall bli mycket spännande att se vad
dessa två herrar kommer att prestera på
tävlingsbanan i framtiden.




Nero jobbar lugnt och fint och verkar ha
fått mamma Lisas känsla för hur man
får tackor att göra som man vill.






Tarmo har också återupptagit träningen
av sin andra hund Birk. Det ser riktigt
bra ut och det skall bli roligt att se vad
Birk kan göra när det blir sommar och
han skall börja arbeta på stora avstånd.




Det var allt för idag gott folk. Jag återkommer när jag har någon ny
träningsdag att rapportera från eller något annat trevligt,
som jag vill dela med mig av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad härligt att se vallbilder!!! Trevligt att träffas och träna även om det är vinter. Kolla gärna min blogg får du se lite mera vallbilder... Ha det bra!!// Linda

Anonym sa...

Anna har en blogg!!! Mycket roligt Anna att få läsa om det ni gör där uppe också...
Nina