2007/02/08

Välkomna!






Hej på er alla och välkomna till min Blogg. För första gången skriver jag här och det känns så himla kul, men också lite pirrigt. Nu skall alla mina tankar ut i cyberrymden och bli offentliga. Nåja, jag behöver ju inte berätta allt för er, men en sak kan jag inte hålla inne med: jag fick just reda på att jag skall bli mormor! Det är min dotter Mia och hennes Tomas som skall få ett barn i augusti. Tänk att det kan kännas så fantastiskt att bli mormor! Jag sprang genast ner till min symaskin och sydde ihop ett par småskor i storleken nyfödd till 3 månader. De är så små, att jag inte kan förstå hur mitt barnbarns små fötter skall få plats i dem.


Här på min Blogg kommer ni också att kunna läsa om de vallhundsträningar vi ägnar oss åt. Varje lördag nu under vintern kommer våra vänner hit och tränar sina hundar. Några har valpar som kommer från vår kennel "Dombäcks", medan andra har vallhundar som kommer från kennlar från andra delar av landet. De flesta hundarna är Border Collies, men lite nu och då dyker det också upp någon Kelpie.
Ibland kommer Arnold Vallins lille Spot hit och tränar (han är ett år nu). Då får han stanna en vecka och träna ett par gånger om dan. Undrar om han sover gott när han kommer hem igen?
Om ni vill se bilder på våra får och hundar så titta gärna in på min hemsida


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla nu har även du en blogg, kul att läsa vad ni pysslar med där borta. Grattis Grattis farmor!!
Mvh Linda

Anonym sa...

Grattis till både barnbarn o att ha blivit med "blogg" :-)
Det är alltid ett nöje att komma o träna hos er!