2007/05/03

Agility och vallning

Lilla Inka har fått vara hos Tarmo en vecka för att få prova på agility. I onsdags for jag till Hundtorpet för att se hur hon klarar det. Och jag måste säga att jag blev förvånad!! Hon är ju jätteduktig! Tarmo är en fantastisk agilitytränare det förstår jag nu.
Alla bilder i detta inlägg är fotade av Jocke. De är så fantastiskt fina. Titta in hos honom och se fler bilder från agility och vallhundsträningar!



Jag fick också försöka gå med henne och det var så himla kul! Fast jag tycker det är så svårt. Jag vänder mig hela tiden fel så Inka förstod mig inte alla gånger.



Nu har jag börjat träna lite med Rina istället. Det är inte bra om jag förstör det Tarmo har fått till med Inka.






Tarmos Nero blir bara bättre och bättre! Dessa två bilder tog Jocke när vi hade vallningsträning sist och ni ser ju kraften. En tacka försökte gå emot honom, men det var bara för henne att vända! Och jag tror till och med att Nero tyckte det var kul att hon försökte för då fick han visa vad han kan.






Dessutom såg jag Nero på agilitybanan och det var en upplevelse vill jag lova. Han ger verkligen järnet! Det skall bli spännande att se hur långt han går i den disciplinen.






Jockes lille Jimi var med på agilityträning han också!

Inga kommentarer: