2007/05/28

Ändrade träningstider

Eftersom det är sommar och bråda tider för alla lantbrukare, har vi enats om att träna på kvällar nu istället. Vi träffas på torsdagar kl 18.00.

Idag åkte Spot hem till Arnold efter att ha legat i hårdträning i två veckor. Spot har gjort enorma framsteg på denna korta tid. Arnold vallade med honom i dag och det var så roligt att se hur bra Spot vallade för Arnold. Nu skall vi bara se till att valla in Arnolds kvigor så kommer nog Spot att få mycket att göra i sommar. De såg ut att ha riktigt roligt ihop!

En annan sak: Jag har glömt bort att berätta att Inka och jag var på inofficiell agilitytävling på Hundtorpet på Brukshundsklubben i Övik för ett tag sedan. Inka var jätteduktig, men jag har nog en hel del kvar att lära för jag tror faktiskt vi kom sist på varje start (vi gjorde 4 starter) och på en start blev vi diskade fem gånger!! Men roligt hade vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är ju huvudsaken man har roligt. Men det är tur du är så mycket bättre på vallningen:-)
Här har vi idag haft dagis besök, Mikaels dagis. 18 barn tror jag det var och 4 ledare. Oj vilken fart! Nina