2007/05/12

Gulärla och pälsfår

Nu har jag börjat släppa ut fåren på bete! Så himla skönt både för mig och för fåren. Gräset ser så grönt och gott ut! Jag tar det mycket försiktigt när jag släpper fåren på så kraftigt bete. Idag fick de bara vara ute en timme. I morgon blir det 2 timmar. Jag är så rädd att det skall bli för kraftig mat för de små lammen.

Idag har vi haft vallhundsträning och Jocke och hans lille Jimi var också här. När Jocke kom tillbaka efter att ha tagit en promenad och rastat Jimi, talade han om för mig att han sett många Gulärlor bland fåren!
Jag måste säga att jag är helt novis när det gäller fåglar, men då Jocke visat mig på dem förstår jag verkligen varför de kallas Gulärlor. Så vacker gul färg de har!
Det fanns massor av dem i fårhagen tillsammans med vanliga Sädesärlor. Jocke, som har så bra kamera och är så bra på att fota lyckades få Gulärlan på bild. Besök gärna Jockes hemsida!


Inga kommentarer: