2008/02/20

Nu är det vår!?

Idag är det bra underlag i träningshagen. Natten hade några minusgrader och det bildades lite frost som la sig på isen. Under dagen kommer det säkert att bli sämre eftersom det är så varmt. Men, nu har jag dessutom börjat sanda i hagen, så nu skall jag verkligen försöka få till träning i helgen. Jag får väl sanda på i veckan så kan vi träffas på lördag. Det är så underbara dagar nu att man verkligen blir träningssugen.
Jag har dessutom varit duktig och klippt alla mina får. Det är skönt att ha det gjort i god tid innan lamningen. Fåren har tur också för det är så varmt och gott i solen och de slipper frysa, nu när de tappat vinterrocken. De får vi tränar på blev också rörligare när de blev några kilo lättare så jag tror vi kommer att få en trevlig träning på lördag.
Veckan efter sportlovet kommer jag och mamma att åka till Barcelona. Just nu håller jag på att arbeta för fullt med att läsa in mig på staden. Mamma har forskat som hon brukar när vi skall ut och resa, så jag har en stor mängd material att gå igenom. Jag ser verkligen fram emot resan, för vad jag förstår av vad jag läser kommer vi att ha enormt mycket vackert att se.

Inga kommentarer: