2007/03/10

Träning








Idag har vi tränat igen. Hur underbart kan det inte vara i vårvädret. Sol och snön som rasar från taken! Ovan ser ni Kent-Åke Hörnlunds Spike "in action". Se hans ögon, så förstår ni kraften!


Här ser ni Kent-Åke själv och Spike bekanta sig med Jockes Jimi.














Jimi är en mycket sympatisk liten hund, som "minglar" omkring och bara är gosig! Han är 3,5 mån gammal nu och jag bara väntar på att han skall tända till. Jag hoppas verkligen det sker snart för jag är så sugen på att se vad det kan tänkas bli för vallhund!
Lite då och då visar Jimi intresse för fåren, så snart...


















Jimi är verkligen förtjust i husse Joakim, det syns eller hur?



Min Mia var här och hälsade på och Lillemors Tegan var ju snabb att se till att få en kram.














Eftersom det är en hel del hundar som har behov av lite springigare får, kommer jag att se till att vi nästa lördag har en grupp mycket rörligare får att träna på. Jag skall dela av några Ryatackor så skall vi se om inte Spot, Inka och Yang blir lite mer motiverade att jobba. Det kan även vara bra för Tarmo och Nero att få jobba på rörligare får.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj man får riktiga vårkänslor när man ser på bilderna. Duktig fotograf!! Många fina hundar oxå..och en mycket gullig valp!! Ha det bra!!