2007/06/23

Fåglar!!

Nu har jag äntligen, genom att fota och med hjälp av den fina fågelboken jag fick, lyckats hitta en fågel själv; gulsparv. Men i övrigt har jag varit tvungen att få hjälp med artbestämningen av nästan varje fågel jag fotat. Jag är uppe i 16 kryss nu i alla fall.
Det är faktiskt himla kul med fåglar. Jag har inte trott det tidigare, när min mamma surrat om fåglar hon sett och fåglar hon hört, men nu förstår jag. Det är ganska fascinerande. Jag går omkring med min fågelbok och min kamera hela dagarna och min son Karl anser att jag blivit beroende av fåglar, liksom jag beskyllt honom för att ha varit beroende av World of Warcraft.
Nåja, det är i alla fall ett tips för de som har lite tid över på dagarna; börja spana efter fåglar!
I övrigt kan jag säga att idag känner jag mig ganska frisk faktiskt! Det jag hade i lungorna har jag tydligen lyckats hosta upp och nu känns det riktigt bra. Det är skönt det, för nu blir det ju mycket jobb framöver.

Inga kommentarer: