2007/06/10

Så varmt det blivit!

Det var ett tag sedan jag skrev här nu och det har sina orsaker...
Vårbruket gick ju himla fort och bra i finvädret och sen var det dags att sätta potatis. Kaj kör naturligtvis traktorn och bakpå sitter jag och Kajs lilla barnbarn Tobias och lägger ner potatis i varsitt hål. Tobias är så duktig på "pärsättning" och han är riktigt stolt över det. Jag tror han väntar hela våren på att få hjälpa till med det jobbet.
När detta var klart fick jag för mig att jag skulle börja måla på huset och det är det jag håller på med nu. Det vita på huset skall få sig en uppfräschning har jag tänkt mig och det blir nog bra. Det var i alla fall välbehövligt. Jag har skrapat som en galning i sommarvärmen och i morgon är det dags att börja måla. Det skall bli kul!
Jag har glömt att tala om att Kelly har kommit hem igen. Jag tror hon blev glad över det även om hon nog saknar allt "gosande" och "sova i sängen", som hon haft hos Malin. Det är ju dåligt med sånt här kan jag säga.
I torsdags hade vi vallhundsträning. Jag har tyvärr inga bilder från det, men jag kan berätta att Ingrid Andersson kom med sin lilla Nalle och det gick så bra för dem nu. Ingrid har ju sån koll på sin hund och hon vet också så väl hur hon skall tampas med en ung tänd Border Collie.
Jocke och Jimi kom också och nu tände Jimi rejält! Nu glömde han husse helt och hållet och från att ena sekunden ha varit en gullig minglande valp blev han en hårt arbetande vallhund. Det är lika roligt varje gång att se en unghund tända till på får.
Vi träffas på torsdag kväll kl 18.00 igen och nu kommer vi troligtvis att träna på Pälsfår istället för på Ryafår. Vi får väl se hur det går.
Vi ses då!

Inga kommentarer: