2008/03/25

Barcelona

Hej alla vänner! Nu är jag äntligen tillbaka igen. Det har tagit lång tid, minst sagt.

Först skulle jag ju till Barcelona och det var verkligen ett äventyr. Planet från Övik kunde inte starta på grund av för mycket dimma. Detta innebar att jag var tvungen att åka buss till Sundsvall och ta flyget till Arlanda därifrån. Jag blev hemskt försenad och hade bara 30 min på mig när jag kom till Arlanda att hitta mamma, checka in och kliva på planet till Barcelona. Usch, det var superstressigt men det gick vägen.

Barcelona var helt fantastiskt! Om ni har möjlighet så res till den staden! Här finns så fantastiskt mycket att se. Dessutom finns här en mycket välskött och härlig Playa för den som även vill ha sol och bad. Mamma och jag företog oss också en resa med tåg till den lilla byn Figueres, där Salvador Dali är född och också har ett museum. Ovan ser ni en bild av hans "Torre Galatea" i Figueres där han bodde. Vilken speciell byggnad!


I Barcelona såg jag en hel del fåglar också. Vilda Papegojor byggde bo i palmerna mitt inne i staden. Jag såg också Koltrast och Rödhake. Kan man tänka sig! Tyvärr kan jag inte sätta kryss, har jag fått lära mig, eftersom mitt kryssblad bara gäller fåglar jag sett i Sverige.

Efter tre dagar i Barcelona blev jag tyvärr sjuk. Jag fick den där kinkiga influensan och hade feber resten av tiden. Det var verkligen otur. Nåja, det är sånt man får räkna med. Jag hann i alla fall se det jag skulle se och fota det som skulle fotas. Allt detta har jag sammanställt i min nya Barcelonaguide. Titta in här: Barcelona. Den är inte helt klar. Jag skall jobba mer med Barcelonas historia och jag har mycket mer att skriva om Pablo Picasso. Men, i övrigt känns sidan ganska bra nu.

Har ni möjlighet så res till Barcelona. Det är en stad helt i klass med Rom.

I träningshagen är det mycket bra förhållanden nu, så jag räknar med att vi skall komma igång med träningen nu på lördag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken härlig resa till Barcelona!! Synd bara att du inte var frisk hela resan. Härlig byggnad.. Ha en bra vecka och sköt om er!!!
Mvh Linda