2008/03/08

Dop

Nu så har lille Gustav blivit döpt. Han var så väldigt snäll och tyckte enbart det var roligt med allt ståhej och alla människor. Ovan ser ni prästen Håkan Udd döpa mitt lilla barnbarn. Och här nedan en bild på mamma, pappa och Gustav.
Efter dopet for vi alla till "Bruksgodset" i Banafjäl och blev bjudna på kaffe och mycket god smörgåstårta. Tyvärr passar denna kost inte in i min stenåldersdiet, men idag var jag tvungen att synda lite. Smörgåstårtan var så vansinnigt god och jag fick höra att Bruksgodset även serverar luncher. Det kan vara ett bra tips om man vill äta lunch på ett lite annorlunda ställe. De serverar tydligen mycket god mat här.
Jag vill även passa på att slå ett slag för en föreläsning om "Kosten och folksjukdomarna". Det är allas vår "Stenålderskostguru" Frank Nilsson som kommer att hålla ett föredrag i Gideågården, Gideå den 13 mars kl. 19.00. Jag tycker att om ni har tid och möjlighet så far dit och lyssna. Frank är enormt kunnig i ämnet. Föreläsningen arrangeras av Lantbrukarnas riksförbund och Studieförbundet Vuxenskolan. Titta in på denna sida: Livlinan. Här finns Program och information om var man anmäler sig.

Inga kommentarer: