2008/03/03

Barnvakt

Idag har jag fått gosa med Gustav hela dagen! Mia var i Örnsköldsvik och shoppade loss med en kompis och då passade jag på att vara barnvakt. Han är så snäll och go Gustav att det absolut inte känns jobbigt att ha småbarn i huset igen.

Nu har han kommit på ett förträffligt sätt att ta sig fram; han rullar omkring. Jag skulle försöka tala i telefon, men jag fick avbryta hela tiden för att springa och hämta "Lillison" som hade rullat ut i hallen, under bordet eller in i sovrummet. Nu gäller det att passa så det inte händer något. Man kan inte bara lämna honom på ett skinn på golvet och tro att han skall vara kvar där någon längre stund.

På lördag skall Gustav döpas och sedan på tisdag far jag till Barcelona på semester en vecka. Så nu blir det ingen träning två lördagar i rad. Vi får verkligen hoppas att det fortfarande är lika fint i träningshagen när jag kommer hem som det är nu.

1 kommentar:

RANA sa...

Perfekt att låna andras ungar, så att man får bebisgosa lite igen. Det ska jag också göra sen - så att man inte blir frestad att skaffa en sladdis. :-O /Rana