2007/06/03

Rapport från Anne!

Först vill jag berätta att nu är vi klara med vårbruket. Det fantastiska vädret har gjort att det gått väldigt fort och bra att bli klar med sådden i år. Nu skall vi bara sätta ner potatisen i jorden så kan vi vila en stund till dess vi skall börja rulla balar. Som det ser ut med tillväxten just nu så tror jag inte det dröjer så länge innan rundbalsmaskinen skall fram.


Anne Mäkivuoti (är inte helt säker på stavningen) köpte en valp ur Rinas första kull med Nina Melins Ben. Anne ringde mig igår och berättade att hon är så väldigt nöjd med "Dombäcks Titus" som han heter.





Här ser ni så snygg han blivit! Anne tränar agility för fullt och är nu uppe i högsta klass. Hon tror hon kan komma långt med Titus. Han är snabb och vill så väldigt gärna lyssna på vad hon vill. Det skall bli så roligt att se hur långt de skall gå i agility.

Anne och Titus har också tränat mycket vallning och på gården finns sedan några år tillbaka också några springiga Ryafår som Titus jobbar med. Vi hoppas alla på att de skall klara ett lokalprov i sommar.







Till vänster på denna bild ser ni Annes andra hund Jimi. Anne har verkligen lyckats komma långt med Jimi och kanske är han snart både svensk och finsk agilitychampion. Jag håller alla tummar jag kan hålla för att Jimi skall klara det. Jag tyckte Anne sa att det fattas bara en bra start till nu så är det klart.

Det är Anne som tagit dessa två bilder av hundarna och skickat till mig. Tack Anne! Det var så roligt att se min favorit från första kullen på bild igen.

Och så måste jag passa på att gratulera Anne och hennes man till att ha blivit mamma och pappa! För ett halvår sedan fick de en liten dotter. Grattis!

Inga kommentarer: