2007/06/25

Tidig morgon

Nu har tidningsutdelandet startat. Klockan 03.00 stiger jag upp och kl 06.00 är jag klar och kan åka hem och fika. Det är faktiskt ett mycket trevligt jobb tycker jag. Det gör mig inget alls att gå upp så tidigt. Nu på sommaren är det ju så underbart ute vid den tiden på dygnet. Solen stiger upp och det börjar bli varmt och gott. Alla människor ligger och sover "bara Anna är vaken"...och alla fåglar! Det kvittrar och tjattrar överallt så nu är det svårt för mig att koncentrera mig på brevlådorna. Jag får ju inte missa någon låda, men ögonen spanar hela tiden efter flygande saker. Nåväl, det gick bra i dag. Jag missade ingen brevlåda och dessutom såg jag en hel del fåglar. Jag hade kameran med mig och ute vid havet såg jag Vigg (det är jag säker på att det var) och Ejder (här är jag lite mer osäker). Bilderna blev inte så tydliga. Jag skall se i morgon om jag kan få lite bättre bilder. Då kan jag kanske lättare se vilken art det är.

Vid ICA stod den här kråkan. Det är ju ingen ovanlig fågel direkt, men jag tycker den är fin och bilden är ju ganska bra.

När jag kom hem gick en storspov omkring på den nyslagna åkern. Jag älskar att höra storspoven, det låter verkligen sommar.



Sen var det skönt att få gå ner till vattnet och låta hundarna ta sig ett dopp!


Den 7 juli firas Brukets dag på Olofsfors Bruk i Nordmaling. Jag kommer att hålla vallhundsuppvisning där och kommer att ta med Big, Rina och Kelly för att demonstrera vad en Border Collie kan göra. Fåren finns redan där. De har blivit inlejda för busk- och slyrensning i sommar. Kom gärna och titta.

Till sist: glöm inte vallhundsträningen nu på torsdag kl 18.00!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer också att ha vallhunds uppvisning i Skorped, tror det är på hembygds gården på lördag vid 16.00.
Jag tar nog med mig Linn, Lot och Charlie.