2008/08/21

Här är de första bilderna

Idag har jag tagit mig för att fota valparna en första gång. Bilderna är som vanligt inte de bästa, men man ser i alla fall hur pojkarna ser ut. Den första valpen är mycket lik Rina. Det som skiljer är egentligen bara den svarta fläcken uppe på huvudet.

Den andra valpen är mer normalt tecknad. Dock har han ett öra som är till hälften vitt. Nu blir det spännande att se hur de kommer att jobba när de blir stora. Växer gör de i alla fall så det knakar så snart kan vi gå ut till fåren!
Rina opererade även bort livmodern vid kejsarsnittet och var lite hängig de första dagarna, men nu har hon piggat på sig.

I veckan fick jag mail från Sari i Finland. Hon skall delta i VM i agility med Iiro! Så fantastiskt roligt det var att höra. De deltar i Finlands lag på fredag den 26 september och skall gå två banor. Kaj och jag bestämde oss för att ta en semesterhelg i Helsingfors för att få se dem tävla. Mamma följer också med så det blir dubbelt roligt. Det var ett tag sedan vi träffade henne.

Det var inte helt lätt att boka sittplatsbiljett till VM:et skall jag säga. Jag fick en länk till sidan och trasslade mig igenom det själv. Den mesta texten var på finska så jag fattade egentligen inte något. Jag tryckte bara där jag tyckte det såg lämpligt ut att trycka. På något vis kom jag i alla fall framåt så nu har vi tre biljetter till fredagens lagtävlingar. Oj, vad det skall bli kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Såna små godingar ! Åka på VM i Finland blir väl trevligt ? Men jag blir "impad" av dina språkkunskaper , att kunna beställa biljetter på finska är inte lätt. / Iris