2007/10/22

Angervallarnas Klubbmästerskap

Vilken fantastisk dag vi hade igår i Viätt! Vädret var fantastiskt, fåren skötte sig så fint och hundarna var så duktiga.
Vinnarhunden ser ni bild på här ovan. Jättegrattis till Tarmo och Nero, som gjorde det så bra att de gick och vann! Den rundan var verkligen snygg!
Bernt och Bill blev tvåa och den rundan var lika fin den. Det var lugnt och fint hanterande av fåren.
Jocke med Jimi och Kent-Åke med Spike lyckades också ta sig runt hela banan. Det var verkligen kul att se.
Nu antar jag att ni alla har fått tävlingsgiftet i era ådror, så framöver skall vi lägga in lite tävlingsträning i den vanliga träningen. Det finns en del småsaker som kan vara bra att slipa på lite extra, som faktiskt kan betyda en hel del poäng.



Sen finns det en hund till som är värd att omnämnas och det är lilla Rina. Hela dagen jobbade hon med mig som utställarhund. Jag märkte att hon blev mycket trött för hon har egentligen inte så bra kondition nuförtiden. Sen tog Bodil henne och gick till utskickspinnen. Fåren som nyss hade varit på banan togs samtidigt ut och bredvid satt jag. Rina tittade lika mycket bakåt på mig och fåren som hon tittade framåt mot de får som ställdes ut åt henne. I mitt stilla sinne tänkte jag att det här kommer nog inte att gå. Men, det var då inga problem. Bodil visade henne på fåren och skickade henne sedan vänster och Rina gick ut och gjorde ett helt fantastiskt hämt! Det må jag då säga var bra gjort. Jag tror bara Bodil har vallat med henne två gånger tidigare!Fortsättningen på racet var underbart att se. Bodil störde inte Rina mer än nödvändigt och la kommandon bara då det behövdes. Rina tog varje kommando och de fullföljde rundan med hela 82 poäng. Det var verkligen tjusigt gjort av er Bodil och Rina!

Till sist ett stort tack till Nina och Leif som ställde upp med mark och får och dessutom jobbade hela dagen för att vi alla skulle få maximalt trevliga tävlingsförhållanden!

När det gäller våra vanliga söndagsträningar har jag bestämt att vi nu skall ha uppehåll ett par veckor. Till helgen skall ju Kelly valpa och jag vill inte att hon skall bli störd nu. Allhelgonahelgen är jag i Nävertjäl och prånglar ut skinn och diverse andra produkter. Jag vill heller inte att ni tränar själva nu under dessa veckor. Kelly här inne känner på sig när det kommer folk och tränar och jag vill absolut inte oroa henne den här sista tiden.

Jag kommer att skriva här i bloggen när jag känner mig redo för träningar igen.

Inga kommentarer: