2007/10/13

Härliga vallningsbilder!


Denna vecka följde Jocke med Bodil på vallning i Skuletrakten på en stor flyktig Ryaflock. Se vilka härliga bilder han tog där. Ovan ser vi Bodil och Tay fösa en grupp med vita, vackra Ryatackor med tacklamm.



Jocke och Jimi verkar ha klarat uppgiften de också. Dessutom kan jag inte låta bli att lägga in den här härliga bilden på Jimi:Han är ju bara för snygg. Vad härligt det är med dessa vallhundar med denna stil. Det blir hur bra bilder som helst.


Idag for Kaj och jag ner till Älandsbro till Rita och Lasse. Inka flyttade nämligen till dem idag. Hon kommer att få det mycket bra, det är jag säker på. Rita och Lasse är ett par med genuint hundintresse och det skall verkligen bli intressant att se hur långt de kan gå med Inka. Som vanligt glömde jag min kamera. Jag förstår inte hur det är; om jag kommer ihåg kameran glömmer jag mobilen och vice versa!! Nåväl, nu hade jag mobilen med. Här en bild på Inka och en av hennes nya vänner:Rita och Lasse har tre Vorsteh (osäker på stavning och pluralisformen) och jag såg direkt att Inka tyckte att de var mycket trevliga att få som kompisar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt läcker bild på Jimi :-)
Må så gott, lycka till med Kellys mage!