2008/04/11

Mycket Gustav och ÖA nu!

Mia har börjat jobba så smått redan. Helt plötsligt fick hon ett nytt, bra jobb som hon inte kunde tacka nej till. För det mesta lyckas de ordna barnpassningen sins emellan, hon och Tomas, men denna vecka var det svårt för dem att få det att gå ihop. Då fick mormor rycka in!
Jisses vad vi har haft det kul! Och vad vi har busat!
Gustav har börjat dra sig upp nu och han hasar (inte kryper) omkring med en hejdundrande fart. Så nu gäller det för gamla mormor att hänga med...

"Mormors mums" har mycket att undersöka!
Idag såg jag för första gången i Sverige en Rödhake. Jag såg en i Barcelona också, men då fick jag inte sätta kryss. Nu så är det kryssat och klar!

Det blev inte så bra bild, men man ser ganska tydligt i alla fall. Vacker liten fågel minsann.
Nu har jag fått ett mycket långt vikariat att dela ut ÖA. Jag kan tänka mig att det blir fram till i höst. Denna vecka har inte varit så bra när det gäller att köra bil på natten. Antingen har det varit massor med riktigt hal snö eller så har det bara varit halt. Hoppas det tinar undan snart. Det har nästan varit värre nu i april än under hela vintern tidigare.
Lamningen har kommit igång för fullt och ett helt gäng tackor har lammat detta dygn. I fårstallet är det riktigt rörigt nu med tackor och lamm i massor av boxar. Nu handlar det bara om att hinna med att springa med vattenhinkar, mat och stoppa in nyfödda lamm med mammor i lediga boxar.
Jag känner mig ganska trött nu. Det har varit en mycket slitig vecka och jag tror jag skulle vilja ha en lugn och avkopplande lördag. Visserligen är det bra underlag i träningshagen, men jag tror vi får göra uppehåll med träningen i morgon i alla fall. Jag känner att jag nog måste vila lite. Jag återkommer när jag är "fit for fight" igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!

Den 25 kommer vi upp till Ö-vik och hälsar på. Kommer och tittar på träningen på lördagen om de blir någon. Annars tittar jag förbi iallafall och ser om ni är hemma :)
Hoppas de är bra med er!

/Malin

Anna Jonsson sa...

Ni är alltid välkomna! Vet inte hur det blir med träning då, det beror på hur fort det torkar upp.