2008/04/07

Är det verkligen vår?

Man kan verkligen undra hur det står till med våren nu. Några minusgrader och regn och snöslask. Det känns inte helt bra. Jag har fått ett långt vikariat som tidningsbud nu och i natt när jag körde ut tidningen kunde jag nästan inte ha helljuset på i snöovädret. Det blev som en vit vägg framför bilen. 2 tackor har lammat nu, så på den fronten har det också stannat av. Det är kanske en liten paus i vårframstegen.

Träningen i lördags var i alla fall mycket trevlig. Det var ganska bra väder och förutom vi gamla vanliga som brukar träna slöt också Per-Ivan och Peter Degerman upp. Det var så trevligt att träffa Caesar igen. Han är så otroligt snäll och go.

Här är en fin bild på Caesar som Håkan Hägglund tagit. Det är tur att det finns så många bra fotografer i min närhet. När jag inte orkar fota dyker det alltid upp bra fotografer med bra kameror. Alla foton i detta inlägg har Håkan tagit. Den här bilden på Big är så fin att han faktiskt skall få vara med för en gångs skull:


Dessutom är jag mycket stolt över lilla Rina. Hon gjorde ett perfekt dubbelhämt så hon skall också få vara med:Per-Ivan kompar bra ihop med sin vackra hanhund, som jag tyvärr återigen har glömt bort namnet på. Det är konstigt; för det mesta är det hundarna jag kommer ihåg namnet på men inte i detta fall. Jag får be om ursäkt för det. Här kommer i alla fall en bild på ekipaget:

Det blev många bilder den här gången. Det blir så när man har så många vackra bilder att välja mellan.

En fördel med att det inte går så fort med våren är att det finns en liten chans att vi kan träna en gång till innan det blir för kladdigt på åker. Med lite tur så... Jag ger besked när vi närmar oss helgen.

Det var spännande att läsa Iris kommentar till Franks åsikter om skolmaten. Kanske är vi på rätt spår då? Jag mår i alla fall mycket bra. Och då skall ni veta att jag definitivt inte är rädd för fett. Jag lägger gärna på en centimeter smör på en ostskiva till fikat och jag har inte något emot att dricka grädde till maten istället för mjölk. Det låter kanske underligt, men trots/tack vare den kosten har jag nu gått ner 9 kg sedan i oktober. Jag är aldrig hungrig och heller inte "sötsugen". Jag tycker det här funkar himla bra. Ibland blir jag dock lite ledsen över att inte få göra pajer och efterrätter, som jag tyckte var så kul att göra förr. Som tur är har jag fått ett suveränt recept av Lillemor på Päronsufflé vilken jag tycker är lika god som de pajer jag gjorde förr. Här kommer receptet:

Lillemors Päronsuffle (stor portion)

10 päron, 2 askar Philadelphiaost, 6 äggvitor, kanel, citron eller lime.

Skiva päronen och strö över rikligt med kanel. Vispa äggvitorna hårt och rör ned Philadelphiaosten och citron/lime. Bred äggsmeten över päronen. In i ugnen 200 grader i ca 20 min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där lät gott, och när jag vet att Lillemor gett receptet så ÄR det gott!!
Måste testa, behöver socker nu..Är trött.
Ha det bra, Nina
www.viattskennel.se