2008/04/01

Träning

Lördagens träning blev en ganska kall och blöt övning. Fredagen var solig och fin och söndagen likaså, men på lördagen var det tyvärr inte lika skönt ute. Man blev väldigt blöt och kall.
Det var många som kom och tränade i alla fall. Som tur var kunde vi valla bakom lagårn och träna lite längre hämt och det var verkligen kul. Bra var det också att vi kunde träna på två grupper. De unga hundarna fick valla i träningshagen.
Jag blev så glad över att Ann-Sofi och Arne kom med lille Jim. Han tände till och vallade så väldigt bra. Det är roligt att se hur lika Kellys och Bigs valpar egentligen vallar. Jenny och Sid har kommit så långt att de kunde valla bakom lagårn också. Det tror jag inte jag skulle vilja göra med Macky än. Han vallar lite som han vill och jag tror att det nog är bra att hålla till i en inhägnad hage med honom.
Bilden ovan visar Helén och Silja "in action" och nedan en bild av Tarmos hundar Birk och Nero.
Det blev inte några fler bra bilder. Det var lite dåligt ljus i lördags.
Nu töar det som bara den och jag vet inte hur det kommer att gå på lördag. Vi får bara avvakta och se. I träningshagen kan vi i alla fall inte vara. Det är jag säker på, för där är det mycket kladdigt nu. För att vi skall kunna vara ute på någon åker måste nog vattnet rinna undan först. Jag skall kolla av markerna närmare helgen och så får ni besked här i bloggen.

Inga kommentarer: