2007/12/08

6 veckor nu

Jag har haft en väldigt hektisk vecka och inte hunnit skriva i bloggen. Det är så mycket att göra så här före jul. Skinnförsäljningen går otroligt bra i år. Det kanske beror på att jag har fått många kontakter och också på att skinnen är mycket vackra i år. Lammen växte väldigt bra och skinnen blev stora och fick mycket blanka och fina lockar. Jag fick tips av Arnold Vallin att så raps och låta lammen beta och det var verkligen ett gott råd. Jag har aldrig haft så tunga lamm som i år och dessutom fick jag iväg dem tidigt på slakt. Jag har också mängder med beställningar på tovade tossor, venvärmare och till och med kardad ull som skall ges bort i julklappar. Så här i tomteverkstaden är det verkligen en aktiv tid nu.

Så börjar också valparna kräva lite mer av mig. De vill så gärna ut ur lådan och få springa omkring och leka. De har blivit större och tycker väl att lådan är väl liten. Nåja, jag släpper ut dem så ofta jag kan, men jag vill ha lite koll på dem när de är ute. Små valpar hittar ju som bekant på väldigt mycket. Till jul är de klara för leverans och då blir det lite lugnare.

Jag fick ett sent återbud på en valp nu i helgen, så jag har en valp kvar om någon är intresserad.


Till sist måste jag rapportera att Tarmo for till Rättvik för att tävla i agility med Nero förra helgen. De gjorde två starter och den första vann de stort genom att gå felfria genom banan och vara 5 sekunder snabbare än tvåan. I den andra starten gick Nero ur slalombanan en pinne för tidigt. Annars hade de kanske vunnit den starten också. Stort Grattis till Tarmo och Nero!
Sari och Iiro i Finland tävlar på i högsta klass. Jag fick en rapport om att hon och Iiro vunnit en start nu och att Iiro varit mycket snabb. Grattis Sari och Iiro!

Inga kommentarer: