2007/12/29

Gulsparvar

Nu har jag hängt upp ett fågelbord i tvättställningen. Jag hoppas på att jag skall komma upp i 100 fågelkryss nästa år. Joakim tycker att jag skall sikta på det. I år blev det 34 kryss, så jag måste ligga i för att klara 100. Då gäller det nog att jag spanar nu i vinter också. Jag har redan sett gråsparvar, pilfinkar, blåmesar och talgoxar. Tyvärr är det inte 1 januari än, så jag kan inte sätta kryss nu. Jag har lovat mig själv att vänta till efter nyår. Rätt skall vara rätt. När jag fyllde på med fågelfrö i morse spillde jag nog en del för strax efter fick jag denna bild.

Jag fotade dessa Gulsparvar genom fönstret så det blev allt en suddig och dålig bild igen. Photoshop klarar inte allt har jag upptäckt. Det måste vara något så när bra bilder. Men de syns ju i alla fall och jag tycker de är så söta Gulsparvarna. Nu får vi verkligen hoppas att de kommer att stanna till den första januari i alla fall, så jag får mitt Gulsparvkryss.

Just nu snöar det lite ute. Det är tacksamt för nu måste vi få något att fästa på isen, så vi kan börja träna igen. I morse när jag ströade åt korna uppe i lösdriften fastnade ögonen på husvagnen. Tankarna kom om vallhundstävlingar när Kaj och jag är ute och kajkar omkring i husvagn. De härliga tävlingsmorgnarna när man vaknar i husvagnen och går ut och rastar hundarna i morgondimman. Känslan i maggropen när starten närmar sig. Det är egentligen väldigt härligt. Kanske man skall avge ett nyårslöfte att träna Big, Kelly och Rina för tävling i vår och i sommar ge sig ut och tävla igen? Det är ju lite synd att tre såpass duktiga hundar bara går hemma och dräller. Vi får väl se. Nyårslöften är svåra att hålla. Jag kan i alla fall lova att jag skall ha lite kul med Macky. Han är en sån gosig liten valp och sist vi gick till fåren såg jag att det dröjer inte så länge till dess att han tänder. Det är stimulerande med en ny valp. Kanske man får en nytändning och kommer igång på allvar igen också med de andra hundarna.

Vad har ni tänkt lova er själva inför nästa år? Det kan vara kul att få lite tips och idéer. Jag håller mig ju redan till Stenålderskost så vikten, som man brukar lova att få ner, har jag redan koll på. Dessutom simmar jag två gånger i veckan i badhuset i Husum och med det har jag väl täckt upp det där med motion. Snäll är jag ju också...Nej det får nog bli det där med hundarna om inte ni har något bättre tips.

1 kommentar:

Anonym sa...

JAA hon kanske börjar tävla:-)) Tycker också att det är jäkligt synd att dom går och dräller så duktiga som dom är och när dom dessutom har en mycket bra hundförare!
Håller tummarna, för v har rätt trevliga träffar i våra husvagnar på sommaren eller hur! Gott Nytt År på er från Viätt.. Vi kanske kommer upp en sväng och tränar.
Nina
www.viattskennel.se