2007/12/31

Gott Nytt År!

Så var det dags för årets sista dag. För att hundarna också skulle få ha lite roligt idag så tog jag en sväng till ungnöten vi införskaffat. Oj så roligt det blev. Dessa kalvar, som är ca 8 mån gamla, är inte speciellt vana vid vallning, så hundarna fick verkligen jobba. Det som verkligen var förvånande var att Kelly, som tidigare inte alls gillat att jobba med nöt, tände som bara den. Hon styrde omkring med dessa ungdjur som om hon inte gjort något annat i sitt liv. Och det var verkligen inte lönt för kalvarna att försöka sätta sig emot. Jag var tvungen att springa in och hämta kameran för att knäppa ett bildbevis.

Yang är en lustig liten herre. Han är inte så lydig som de andra och han låg inte kvar utanför kätten som jag bett alla hundarna att göra. Helt plötsligt upptäckte jag en lycklig Yang i den andra större avdelningen där de stora korna bor. Han hade helt sonika tagit in alla kor i en liten fålla. Han brukar hjälpa Kaj med det när det är dags för skottning i hallen. Nu gjorde han det alldeles själv och han var sååå lycklig. Inte kunde jag bli arg på honom då.

Nåja, nu har ju alla hundar fått ha lite roligt. (Inte Macky förståss, kanske jag skall ta en sväng till fåren med honom). Nu återstår bara att ha lite roligt själv också för det är ju nyårsafton. I natt börjar det nya året 2008. Att det är så spännande varje gång. Ha nu ett riktigt Gott Nytt År allihop.

Inga kommentarer: