2007/07/18

Junikatter

Hörde på radio igår att nu är det inte enbart "sommarkatter" som är ett problem. Sommarkatter är som bekant katter man har över sommaren och sen överger när det blir höst. Det är ofattbart hur man kan göra så! Nej, nu har det dykt upp ett nytt problem. "Junikatter" är katter som bor hela året hos familjen, men som när man åker på semester kanske i flera veckor, bara lämnas ute eller lämnas ensamma inne i lägenheten med en hink med kattmat och badkaret fullt med vatten.
Jag som konstant har massor med djur att ta hand om kan inte förstå att man inte skall orka sköta en endaste liten katt!




Jag delar ut tidningen två veckor nu igen och jag har hittills sett en Strandskata (ingen kamera med den morgonen) och denna fågel som jag tror är en Storskrake. Det var motljus när jag fotade och innan jag hunnit runt för att ta ett bättre kort hade hon flugit iväg. Men, efter idogt bläddrande i fågelboken, har jag nästan bestämt mig för att det är en Storskrakehona. Rätta mig gärna om jag har fel!






Min pappa gjorde en gång i tiden en väldigt fin liten vagga för sina barnbarn. Min syster använde den till sina små barn och jag kommer så väl ihåg när pappa skickade den till mig inför Karls ankomst. Han hade, som alltid, packat in den så himla noga med massor med kartong, papper och snören med tusen knutar på. Han var alltid mycket noggrann när han paketerade något. På fredag nästa vecka är det 17 år sen. Karl fyller nämligen år då. Tänk vad tiden går fort!
Nåväl, nu har vi sett till så att Maria och Thomas fått vaggan så att de kan lägga sin lilla baby där i.

Inga kommentarer: