2007/07/10

Träning på torsdag


Vallhundsuppvisningen på Olofsfors Bruk gick över förväntan. Hundarna, Big,Rina och Kelly skötte sig så väldigt bra trots att jag hade en ljudanläggning på magen, som gjorde att jag nog hade mycket konstig röst för små hundöron.

Jag började med att visa vallningens grunder och slutade med något som jag tränat en hel del: En hund börjar fösa och får sen ligga, sen startar jag den andra hunden och kör fåren runt den liggande hunden. Till sist lägger jag också hund nummer två och låter den tredje köra slalom runt de två liggande hundarna. Det lyckades! I och med det var ju succén total.
Det är verkligen roligt med vallhundsuppvisning. Samtidigt är det ju bra att få passa på att varna publiken för att köpa en Border Collie till att ha enbart som sällskapshund. Den informationen är mycket viktig att få ut i alla sammanhang.

Min lilla rundmagade dotter Maria följde med och hjälpte mig sälja lite skinn- och ullprodukter, som jag hade med. Tack så mycket för det! Mia är så gullig och trevlig att ha med sig på sådana evenemang och hon är dessutom en mycket duktig försäljare, så dagen gick med vinst för oss.
Jag hade med mig kameran till Olofsfors, men i stridens hetta glömde jag ta kort...
Så det blir några fåglar i stället. Det börjar ju bli en vana.
Överst syns en Rödvingetrast som hälsar på i trädgården lite nu och då.
Här bredvid två gulliga Grönsiskor.
Vallhundsträningen återupptas nu på torsdag igen, efter en veckas uppehåll.

Inga kommentarer: