2007/07/14

Sopsortering och varmvatten

Hittade i tidningen Hundsport en artikel om två Kelpies som har lärt sig att sortera sopor! Deras husse, Anders Lundberg, jobbar som miljökonsult och är även klickertränare. Han har lyckats lära hundarna skilja på fem olika sorters sopor, t ex batterier och burkar. Hundarna lägger rätt sorts sopa i rätt sorts låda. Som belöning efter avslutad sortering får de var sin peng. Den lägger de i en särskild ask. Därefter får de sin låda med ben. Det är ju helt otroligt vad man kan lära en hund. Jag tycker sopsortering är lite knivigt ibland. Kanske jag skall ta hjälp av mina hundar!

Som alla säkert vet vid det här laget så skall jag snart bli mormor. Nu är det bara fem veckor kvar till dess mitt lilla barnbarn är beräknat att komma.
Min förra man, Tommy, som ju följaktligen kommer att bli morfar, var så himla hygglig att han åkte nonstop från Karlstad till Mia i Västerstensätt med en varmvattenberedare som han fått tag på. Det var verkligen vänligt, för Mia och Thomas har inte haft någon. De har varit tvungna att elda i pannan först för att få varmvatten och det är ju jobbigt när man får en ny liten familjemedlem, som kanske måste få ren blöja mitt i natten. Igår hjälpte Kaj dem koppla in beredaren.

Det är verkligen skönt att ha hjälpsamma och händiga män i familjen!

På bilden nedan ser ni Thomas gulliga lilla dotter Wilma, som snart skall bli storasyster, tillsammans med deras hund Frille.

Efter beredarinstallationen bjöd Mia och Thomas på en mycket god middag ute i trädgården. Därefter hade vi en trevlig kväll tillsammans då vi spelade ett spel där man skall rita och gissa. Himla kul! Det är verkligen trevligt att sitta tillsammans och spela spel. Nu för tiden blir det alldeles för mycket TV-tittande och alldeles för lite umgänge.

Inga kommentarer: