2007/08/16

Godkända vallhundar

Nu måste jag skicka ett stort grattis till Håkan och Johan som lyckats få två av Böstabyns unga hanar godkända vallhundar på en helg. Det är verkligen härligt, med tanke på att en av hundarna är under ett år. Grattis!
Här är en stilstudie av Böstabyns Hozz, som blev godkänd i Persön. Visst är han snygg! Snäll och go är han också, men det är klart han är ju efter min Big, så vad annat kunde man vänta sig.
Böstabyns Ike blev godkänd i Bjurån i helgen och det är verkligen en bedrift då han bara är 11 mån gammal. Men, jag är inte förvånad för jag har sett hur duktig Ike är.
I övrigt har Karl flyttat ut från Dombäcksmark och bosatt sig i en liten lya i Övik. Det känns verkligen konstigt när det sista barnet flyttar hemifrån. Men, sånt är livet. Han stormtrivs och det är ju bra. Snart kommer ju Mia att bidra med en ny liten pojke för mig att krama, så då känns det väl kanske lite bättre igen.

Inga kommentarer: