2007/08/24

Röda Vinbär

Nu är det vinbärstider! Härliga bär som man kan göra så mycket med. Jag har ett recept på en kaka som är så himla enkel att göra:

Smält 200 g smör
Rör i:
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 dl socker

Smörj och bröa en form. Töm i smeten. Lägg på 1,5 dl bär, t ex vinbär, hallon eller blåbär.
In i ugnen 200 grader 20 min.
Servera med glass, grädde eller vaniljsås.

Prova den. Kakan går så fort att göra och blir mycket god!

För er som undrar så har Mia gått över 3 dagar nu och fortfarande ingen baby! Nu är det verkligen väntans tider. Jag lovar, när han kommit så skall ni kunna läsa om det här i bloggen direkt.

Kelly är det ingen ordning på, eller så är det jag som är i oordning. Hon blöder än och verkar inte ett dugg intresserad av karlar. Jag har nog räknat fel på något vis. Jag återkommer om det också. Än så länge har det i alla fall inte blivit något.

I morgon kommer Caesar hit för att träna vallning. Det skall bli kul tycker både jag och Caesar. Han skall stanna några veckor så jag hoppas att han skall hinna få kläm på det hela.
Jag anser nämligen att mina hundar inte skall sprida kennelhostasmitta något mer nu. Det har gått 3 veckor sedan de slutade hosta, så jag tror att risken är liten för smittspridning nu.

Därför har jag tänkt att vi skall kunna starta upp vallhundsträningen på torsdag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skall ge receptet till Leif på kakan, jaså hon går över tiden! Vi väntar med spänning, hälsa så mycket från oss.
Kram från Viätt.

Anna Jonsson sa...

Ja, Leif den underbare sockerkaksbagaren! Hoppas du har nytta av receptet!
Anna