2007/08/12

"Lost"

Nu har jag varit med om något som jag inte trodde jag skulle behöva vara med om. Jag har gått vilse!

Hundarna och jag skulle ut och titta efter kantareller igår. Jag har vissa svampställen jag brukar checka av ett par gånger varje säsong. Nu skulle jag bara gå från vår lilla skogsväg till grannens lilla skogsväg.
På något vis måste jag ha kommit fel någonstans här emellan. Jag var helt säker på, att när jag kom upp på denna kulle så skulle jag se vår gård på andra sidan. Men, så här såg det ut. Bara vildmark!!
När jag stod där på berget förstod jag, att jag var helt "Lost". Jag hade absolut ingen aning om åt vilket håll jag skulle gå. Det var molnigt, så jag hade heller ingen möjlighet att se var solen var. Jag kunde för mitt liv inte förstå vad som var norr eller söder.
Jag blev riktigt, riktigt rädd!
Jag hade tagit med mig kameran men inte mobilen. Det var ju också superklantigt.
Jag försökte säga till hundarna att de skulle gå hem. Jag tror att jag lät för rädd och hade för ovanlig röst för hundarna reagerade lite konstigt. Big, Inka och Yang la sig direkt ner vi mina fötter och Kelly och Rina drog iväg åt varsitt håll.
Jag provade att följa Kelly en gång, men vi startade vid en liten myr och efter en halvtimmes vandring kom vi tillbaka till samma myr. Hon hade bara gått runt.
Rina bytte riktning hela tiden, så jag kunde inte lita på henne heller.
Till slut tänkte jag att jag måste försöka gå rakt genom att känna att jag hade solen på rätt sida hela tiden. Jag borde ju komma ut någonstans om jag bara kunde undvika att gå i cirklar.

Faktiskt när jag kommit upp på ännu ett berg fick jag denna bild. Kan ni skymta åkern bakom trädtopparna! Nu var det bara att gå åt det hållet och det visade sig att jag kom fram nästan vid grannens gård!
Jag hade snurrat omkring 3 timmar i skogen och varit gråtfärdig hela tiden.
Jag fick massor med kantareller med mig hem och hundarna tyckte det hade varit en alldeles förträffligt lång skogspromenad, men jag vill inte vara med om det här någon mer gång.
Är det någon som kan ge mig tips om någon liten, behändig GPS!

Inga kommentarer: