2007/08/16

Mer godkänt!

Titta vilken härlig bild på en härlig vallhund! Jag tror det är Håkan som tagit denna bild av Viätts Charlie. Charlie blev godkänd vallhund på lokalprovet i Sollefteå. Grattis! Charlie är också en ung hund, han är bara drygt ett år. Man kan ju undra vad jag håller på med, som har hundar som är 2 år och mer än det som inte är godkända än. Jag måste ha tappat stinget!

Charlie är från Ninas egen uppfödning och är efter Linn och Dombäcks Lot. Känns kennelnamnet igen? Visst, Lot är efter Rina, så jag hör hur hon också ropar: Grattis Nina och Charlie!
Det här är en bild från den lyckade starten i Sollefteå. Jag vet inte vem som är fotograf. Tjusig bild är det i alla fall.
Charlie och Nina har dessutom hunnit med en IK-1 start och fått ett 3:e pris. Snyggt jobbat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar! Och eftersom Farfars far till Charlie är Böstabyns Dusty,som Håkan fött upp och du ägde vid parningen, så är vi ju alla sammankopplade på något vis:-))