2007/09/20

Semesterdag

Igår åkte vi till familjen Degerman i Skellefteå. Caesar har varit hos mig i 3 veckor och kommit igång ordentligt med vallningen. Nu var det dags att lämna igen honom och se hur han skulle ta sig an Peters och PerIvans får. Jag tog med mig Big och Rina också.

Det blev verkligen en trevlig dag. PerIvan har stora fårgrupper på flera ställen och alla grupper ville jag naturligtvis testa av. Det är härligt att få skicka ut hunden på stora fält där fåren är utspridda och inte direkt kommer springande. Dessutom ville inte fåren vara hos mig när de kom fram utan drog vidare och det är bra för hundarna att få jobba tillbaka dem.

Dessutom blev vi bjudna på gott fika och senare också middag. Tack för det.

Peter vallade med Caesar på hemmafåren och det gick så bra. Jag tycker Caesar klarade jobbet hur bra som helst. Det är ingen tvekan om att han vet vad han skall göra. Han hämtar och håller fåren hos Peter, inget snack om saken. Jag tror att han kommer att göra stor nytta på gården.

När vi åkte hem såg jag den här skylten alldeles innan Skellefteå. Ganska kul, eller? Helt klart Akut Fall!

Inga kommentarer: