2007/09/29

Spot

Idag var det dags att plocka upp potatisen som vi satte i våras. Jag tror det hade varit lika bra om vi inte hade satt någon för vi fick upp 4 säckar potatis idag. När vi satte gick det åt 5 säckar. Så det var ju inte stor nytta med det. Tydligen hittade vi inte rätt marker för potatisodling i år.
Det som var betydligt trevligare var att Arnold och Spot kom och hälsade på. Nu fick jag valla med Spot igen.



Spot har växt på sig och han känns väldigt säker nu. Det märks att Arnold har jobbat med honom. Vi får väl pyssla på med lite grundträning i vinter och nästa sommar är det bara att finslipa hämtet så är han klar för vallhundsprov.




Arnold har kvigor som Spot vallar på och det märktes. När vi gick från fåren sprang Spot direkt in till korna och jag såg på honom att han gärna skulle ha velat valla på dem istället.Helt invallade får som bara går hos mig är inte speciellt stimulerande. Det är mycket större utmaning med kor som går åt alla håll.Nästa gång han kommer tror jag vi skall ta och valla lite på korna också.

På måndag sticker jag och min mamma utomlands en vecka. Det skall bli så härligt! Vi skall åka till Mallorca denna gång och jag har sett att temperaturen där ligger på ca 25 grader. Mums! Hoppas det håller i sig. När vi var på Kreta ifjol i två veckor regnade det hela tiden. En dag kunde vi inte ens gå ut för det forsade vatten nedför sluttningarna. Bilarna flöt till och med bort efter vägarna. Det var faktiskt inte så kul. Hoppas att det blir bra på Mallorca nu.

Inga kommentarer: