2007/09/05

Vallhundsträning

Jag har varit lite tystlåten ett tag nu känns det som. Det har varit lite mycket att stå i, så bloggskrivandet har fått komma i andra hand.
Jag har blivit lite förkyld igen och dessutom har jag fått dela ut tidningen denna vecka.
Mia och Tomas har ju sin första vecka hemma med Gustav, så det är klart att man vill gärna hjälpa till.
Dessutom är Caesar här och han behöver ju tränas kontinuerligt. Det går verkligen framåt. Idag kom husse Peter och hälsade på sin lille Caesar. Han tränade med honom och det ser mycket bra ut. När Caesar skall hem om ca en och en halv vecka skall jag åka upp till Skellefteå och vara med vid den första drabbningen med Peters får. Det skall bli kul.

Nu till vad jag egentligen skulle säga:
Vi tränar i morgon torsdag som vanligt. Vi skall först träna på mina tröga och tråkiga får. Vid 6-tiden följs vi åt till Bernt för att träna på hans betydligt springigare tacklamm. Jag tror att det kan vara av värde för alla våra hundar att få testa lite nytt. Det är nyttigt att vidga sina vyer.
Det är bra om ni kan komma så tidigt som möjligt så vi hinner med allt detta innan det blir mörkt. De som kan komma ifrån tidigare kan gärna komma vid halv 5 eller 5.

Inga kommentarer: