2007/09/12

Sverigecupen

Nu håller jag alla tummar jag har, både på händer och fötter, för Nina och Lot. De har kommit med till Sverigecupen och det är verkligen en stor grej. Sveriges 30 bästa ekipage i år drabbar samman i den prestigefyllda tävlingen i Hedemora. Det är inte utan att man är lite stolt över att en "Dombäcks"-hund är en av de 30 bästa hundarna i Sverige i år. Nåja, det är ju faktiskt Ninas förtjänst. Hon har tränat honom bra och hon har dessutom blivit en rackare på köra hund i högsta klassen.
Lycka till nu Nina och Lot!

Så, nu landar vi med bägge fötter på jorden igen. De övningar jag och mina hundar ägnar oss åt är inte alls i klass med ovanstående, men det är i alla fall kul att få berätta att Caesar klarat sitt mandomsprov idag. Han hjälpte mig hämta hem 35 tackor från ett bete längre in i byn. Tackorna har varit där hela sommaren och är inte alls vallade där. De är visserligen vallade mycket i övrigt, men lite spännande var det allt att använda Caesar. Han var så väldigt duktig och det var aldrig någon fara att han inte skulle fixa det. Jag såg på slutet av promenaden med fåren att han blev väldigt trött, men han var sååå stolt över att ha klarat uppgiften.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar men det är dom 30 bästa som gör upp i Sverige cupen!

Anna Jonsson sa...

Jag hänger inte med alls nuförtiden, märker jag! På min tid var det de 20 bästa.Jag har korrigerat inlägget nu i alla fall.