2008/01/19

Fint besök

Vilket väder! Även om det inte hade varit isigt ute så hade det inte varit trevligt att träna idag. Det som är bra med det här är ändå, att om det nu fryser på lite så kommer halkan att vara borta. Jag tyckte jag såg i tidningen att det skall bli kallare senare i veckan. Då kommer det nog att bli träningsmöjligheter igen. Jag hoppas verkligen det, för jag har fått så många rapporter om valparna. Jag skulle så gärna vilja träffa dem till helgen. Lille Lukas, eller Rex, som husse och matte kallar honom, vallar tydligen kalvar för fullt. Helt otroligt! Jag skulle så gärna vilja se om valparna tänder på mina får. Jag har försökt lite då och då med Macky, men det vill sig inte riktigt än. Någon gång ibland glimtar det till, men ändå inte. Nåja, man får väl ge sig till tåls. De är ju fortfarande inte så många veckor gamla.
Mia och Gustav kom och hälsade på idag. Det var så länge sedan jag såg dem, mer än 2 veckor! Det har hänt så mycket på den tiden. Nu går det verkligen att busa med honom. Jag försökte lära honom säga "mooor-mooor" och då skrattade han som bara den. Undrar vad det var som var så roligt med det. Mor-mor är väl ett mycket viktigt ord?
Jag försökte fota honom också, för nu var det länge sedan Gustav var med i min blogg. Men, han är lika svårfotad som valparna var. Han rör sig hela tiden och bilderna blir bara suddiga. Den här bilden blev i alla fall acceptabel.

Inga kommentarer: