2008/01/22

Macky

Nu har det börjat hända saker här kan jag säga. Nu börjar fåren bli väldigt spännande!
Jag har undvikit att låta Macky leka med de andra hundarna ett tag, för jag har sett att han börjat eyea och valla på dem. Det vill jag försöka undvika med den här valpen. Det har bara varit mig och fåren Macky har fått ha kul med ett par veckor nu.
Det jag kan se redan idag är att valpen kommer att få en härlig stil. Det är egentligen inget konstigt med det, för både Kelly och Big går ju snyggt. Macky jobbar dessutom väldigt lugnt. Han försökte först gå runt och göra små hämt, men det var lite kusligt när han kom på andra sidan och fåren tittade på honom och han upptäckte att han var ensam där. Nu har han kommit på att det är mycket bättre att sätta fast dem i hörn! Det finns inte en chans för tackorna att försöka smita iväg i sidled för då är han snabbt där.
Han kommer att få göra som han vill ett bra tag till. Nu handlar det bara om att tända till ordentligt och bli mycket stark. Det vi troligtvis måste ha koll på i framtiden är eyet. Han ramlar gärna ihop och ligger och stirrar på fåren. Det är mycket möjligt att det kommer att gälla för de andra valparna också.

Nu har vi perfekt underlag här, så helt säkert kommer vi att kunna träna på lördag. Kl 11.00 träffas vi och jag hoppas att alla Mackys syskon kan komma då också. Jag kommer inte att skicka ut några extra mail till er om det. Jag räknar med att ni alla har koll på min blogg!

Inga kommentarer: