2008/01/15

Flyttning

Nu har jag kommit tillbaka från Uppsala/Stockholm. Egentligen kom jag på lördag kväll, men jag har varit alldeles för trött för att orka blogga. Då förstår ni hur trött jag varit!
Jag har hjälpt min son Magnus med flyttning från Uppsala till huvudstaden och det var verkligen ingen dans på rosor. Att köra bil i Stockholm har inte varit något jag drömt om, men nu har jag gjort det. Vi kom lite fel första vändan och var tvungna att passera centrum för att komma till hans lägenhet på Sibyllegatan. Huh! Nu har jag kört bil runt Sergels torg och slottet. Samtidigt som jag körde där försökte Magnus sig på lite sight-seeing. Det var inte det lättaste; hålla ordning på filer och trafik och under tiden se alla sevärdheter! Jag tror jag får återkomma till Stockholm och ta tunnelbana eller vandra till fots.
Men, nu är allt som vanligt igen och man kan börja fundera på det här med vallning. Jag planerar att starta vallhundsträning på lördag igen. Tyvärr så töar det så man kan tro att det är april och inte januari. Risken finns att underlaget inte håller i träningshagen. Jag återkommer på fredag med en rapport.

Inga kommentarer: