2008/01/25

Träning

Det ser mycket gynnsamt ut på väderfronten, tycker jag. Alldeles säkert får vi bra väder när vi nu startar träningen igen i morgon. Vi börjar som vanligt kl 11.00 och kom ihåg att ta med eget fika.

Nu har jag börjat få in tips på hur vi skall kunna hjälpa till med att få växthuseffekten och den globala uppvärmningen att stagnera och helst dra sig tillbaka. Här kommer några:

Vi skall helst inte flyga utan istället välja tåg. -Aj aj här får jag problem när mamma och jag skall till Barcelona i mitten av Mars.
Säg nej till reklam i brevlådan. -Dels sparas skogen och dels blir det färre transporter på vägarna med timmer.
Försök att inte använda bilen. Gå, cykla eller ta buss. -Det här är svårt för oss i Norrland, men man kan ju försöka samåka så långt det går.
Välj ekologiska produkter i affären. -Vid produktion av ekologisk mat används inte konstgödsel. Konstgödsel kräver mycket energi i produktion och transporter.
Ta med egen kasse till affären istället för att köpa plastkasse varje gång. -Här sparar man dessutom pengar själv!
Sopsortera så klart! -Mycket kan återanvändas.

Fortsätt att skicka mig förslag. Alla tas tacksamt emot. Jag hoppas få till en lång lista här i bloggen.

Inga kommentarer: