2008/01/06

Träning hos Nina

Igår for Kaj och jag iväg till Nina för att testa av hundarna. Jag tycker inte det är möjligt att bara gå hemma och träna och sedan tro att det skall gå bra när man far bort och tävlar. Man måste med jämna mellanrum ut och träna på andra får och andra marker.

Hos Nina var det möjligt att få skicka på mycket långa hämtningar ute på åkrarna. Det är otroligt att vi har så lite snö att man kan träna långa hämt och fråndrivningar i januari! Nina ställde ut uppe vid vägen, tack för det, och jag drog iväg ner emot sjön för att skicka hundarna. Big hade först svårt att upptäcka de vita fåren mot den vita snön. Men, då han väl fick syn på dem var det ingen konst. Han tog alla kommandon och det gjorde även Kelly och Rina, så jag är mycket nöjd med dem. Det verkar inte vara så mycket jag behöver träna för att få dem klara för tävling. Jag tror att jag behöver finslipa lyssnandet på långt håll och träna upp konditionen. Kelly skall få dela lite mer och sen skall det väl vara klart.

Det var en mycket kall, blåsig och ruggig dag så bilderna blev inte bra alls. Det var dåligt ljus antar jag. Ovan ser ni i alla fall Nina med sin nya lilla tikvalp. Hon är bara 3 mån och jobbade himla fint. Kul för Nina. Det där blir nog en trevlig tik att jobba med.John dök också upp med sina hundar Sky och Dell. Det var verkligen trevligt att träffa John igen. Jag har inte sett hans hundar på många år. Här en bild på Dell:

Det var en mycket trevlig dag. Tack Nina och Leif, som alltid ställer upp när man vill träna. Kul var det också att hundarna tog mina kommandon. Då skall jag väl anmäla mig till tävling då.

På torsdag åker jag ner till Uppsala och Stockholm för att hjälpa min son Magnus att flytta. Jag räknar med att jag måste stanna till söndag. Det tar lite tid att flytta och flyttstäda. Jag får hoppas att det blir bra väder till helgen för jag gillar inte att köra bil på vintern i halka och snöstorm. Det betyder att det dröjer ytterligare en vecka innan träningsträffarna startar igen. Men sen måste vi komma igång. Man kan ju inte vila hur länge som helst!

1 kommentar:

gail sa...

alltid kul att höra rapporter om mina valpar. vi kanske ses till sommaren
hälsn
gail